реклама

понеделник, 10 май 2010 г.

Сайт на Чочо и Чочо

Това е реално четвъртият ми дизайн изобщо. За мен си е гордост- за първи път си харесвам резултата. Сайтът е достъпен на Чочо и Чочо party art services .
Дизайнът наподобява видяното в разни детски списания. Изцяло е измислен от мен. Използването на imagick позволява наистина интересни форми въпреки динамичното съдържание. Леко може да съм прекалил с различните форми, но все пак е сайт с таргет деца. Така имам огромно поле да си покажа какво мога. ;)
Ето и малко екрани от самия сайт:



Администрацията е вградена в сайта с неговия си дизайн. Реших, че така ще е бая по-удобно. Ето как изглежда самата тя:


Всички тези картинки изискват невероятно много обработка по принцип. За да е всичко по-бързо, използвах малък .htaccess трик- при налично копие на обработена картинка не се вика скрипт за генериране, а се подава вече готовата. Тази мания за щадене на процесора си остана от времето ми в host.bg и namerimi.com и propse.com. Още ми се чудят защо съм такъв маниак за оптимизиране за малки клиенти...
CMS е писан от 0. Реших, че искам да направя нещо на чисто, а и се поупражнявах да е по-usable всичко. Въпреки огромното съдържание- с игрите са над 18000 страници, всичко е тествано некеширано да излиза за 0.1 секунди максимум на лаптопа ми и сървъра за сайта(една двуядрена щайга на 2Mhz в ъгъла на хола ми, на която съм решил да качвам малките сайтчета, та сега там са 3), т.е. далеч от мощна хостинг машина. Кеширането е старото ми от namerimi и propse(Ах, тези проекти. Трябва да ги възродя някой ден...), като се стига до генериране на страници за 0.008-0.009 секунди въпреки промяната на части от тях. ;)
Казах на каква щайга е всичко. Домашната ми линия е 2Mb, постоянно се точи нещо, та... Дойдохме си на думата защо загубих половин ден да пиша псевдо CDN, който подава картинките през акаунта ми в host.bg. Все пак търсим СКОРОСТ. YSlow рейтингът малко страда от adsense. Без него е 98 от 100, с външните скриптове пада до малко над 70. Няма как. Как да не се похвали човек? Сложил съм специално за целта надпис за времето на зареждане най-долу.
Ами, това е за тоя сайт май. Още SEO няма как да му тествам. За всеки случай, за седмица и нещо работа толкова с нов CMS, CDN, обработка на 1000 картинки и т.н. И аз имам нужда от време за писане в блогове. ;)

Няма коментари:

Публикуване на коментар